سئو8

سئو و طراحی سایت | سئو | طراحی سایت و سئو

سئو8

سئو و طراحی سایت | سئو | طراحی سایت و سئو

اول بودن در گوگل دیگر یک رویا نیست. با ما اول بودن رو تجربه کنید. آموزش سئو، پیاده سازی سئو، بهینه سازی سایت.

بایگانی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰
بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یا content marketing به استراتژی­های تولید محتوا به‌صورت دیجیتال اطلاق می­شود. با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و جا گرفتن استفاده از این شبکه‌ها در زندگی روزمره مردم، بازاریابی محتوا اهمیت بسیار زیادی پیداکرده است. تولید محتوا در اینترنت را می­توان از جنبه­های مختلفی بررسی کرد و به اهمیت آن پی برد. محتوا علاوه بر اینکه باعث ایجاد اعتماد در مخاطب می­شود، باعث خواهد شد که سایت شما ترافیک بیشتری را به سمت خود هدایت کند و افراد بیشتری با کسب‌وکار شما آشنا شوند.

محتوا پادشاه است

عبارت فوق، جمله بسیار معروفی در علم سئو و بهینه‌سازی است که همه متخصصین سئو با آن آشنایی دارند و به‌خوبی این موضوع را درک کرده­اند که سایت بدون محتوا، عملاً هیچ ارزشی ایجاد نمی­کند و به نتیجه مناسبی نخواهد رسید. مخاطبین سایت هم حتی اگر با روش‌های مختلف با یک سایت آشنا شوند اما در آن سایت محتوای باارزشی وجود نداشته باشد، آن را ترک خواهند کرد و دیگر هرگز به آن سایت مراجعه نخواهند کرد.

محتوا اعتماد ایجاد می­کند

تولید محتوای مفید در سایت، برای مخاطب اعتماد ایجاد می­کند و باعث می­شود که شمارا به‌عنوان متخصص درزمینهٔ کاری که دارید به‌درستی شناسایی کند. همان‌طور که می­دانید ایجاد اعتماد در مشتری اولین مرحله­ای است که هر کسب‌وکاری برای موفقیت باید از آن عبور کند.

محتوا آتش است و شبکه‌های اجتماعی گازوییل

جمله فوق عبارت معروفی است که درزمینهٔ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بیان می­شود، حتی اگر محتوایی که در سایت خود منتشر می­کنید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، تا زمانی که شخصی آن را نبیند، بازدهی لازم را نخواهد داشت. با انتشار مطلب در شبکه‌های اجتماعی می­توان آتش آن را روشن نگه داشت و باعث بیشتر دیده شدن مطلب شد؛ بنابراین تولید محتوا به‌تنهایی کافی نیست و باید برای مطالب خود بیننده ایجاد کنیم.

برخی از روش­های هدایت بیننده به مطالب عبارت‌اند از:

  • انتشار مطالب در شبکه­های اجتماعی
  • دریافت بازدیدکننده از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل
  • استفاده از بازاریابی ایمیلی و ارسال مطالب از طریق ایمیل برای علاقه‌مندان
  • دریافت بازدید از طریق لینک­های خبری و انجمن‌ها از طریق انتشار مطلب

در حال حاضر، اکثر بازاریابان اینترنتی بودجه مشخصی را برای بازاریابی محتوا در سایت خود قرار می­دهند و استراتژی مشخصی را برای آن مشخص می­کنند. استراتژی بازاریابی محتوا، صرفاً تولید محتوای باکیفیت نیست، برخی از مواردی که باید در استراتژی خود آن‌ها را لحاظ کنید عبارت‌اند از:

  • هدف‌گذاریدر اولین مرحله باید مشخص کنید که مخاطب هدف شما چه افرادی هستند و چه برنامه‌ای برای جذب آن‌ها دارید.
  • موضوع مطلب: مخاطب من به چه موضوعی علاقه‌مند است و تمایل دارد در چه موردی برای او مطلب نوشته شود؟ سؤالات ذهنی که دارید چیست و چگونه می­توانم به آن‌ها پاسخ بدهم؟
  • کلمات کلیدی: مخاطب به دنبال چه کلمات کلیدی جستجو خواهد کرد و من چگونه از این کلمات در محتوای مطلب خود استفاده کنم؟
  • کیفیت مطالب: اطمینان پیدا کنید که مطالب شما از کیفیت مناسبی برخوردار هستند، اما در نظر داشته باشید که هدف شما تولید مطالب باکیفیت نیست، بلکه هدف رشد کسب‌وکار شما، با استفاده از محتوای باکیفیت است.
  • کانال انتشار:  از چه طریق می­خواهم مطلب را منتشر کنم؟ اگر موتورهای جستجو برای زمینه کاری من مناسب‌تر هستند، آیا استانداردهای مرتبط با سئو را در تولید مطلب رعایت کرده­ام؟ اگر می­خواهم مطالب از طریق شبکه­های اجتماعی منتشر شوند، تکنیک‌های بازاریابی ویروسی را در مطالب خود رعایت می­کنم؟
  • تحلیلبررسی کنید که چه مطالبی بازخورد بهتری دارند؟ مخاطب شما بیشتر برای چه مطالبی نظر ارسال می­کند و به چه مطالبی علاقه دارد؟ کدام کانال انتشار برای شما مناسب‌تر بوده است و بازدهی بالاتری دارد؟
  • نرخ تبدیلهدفی که از بازاریابی محتوا دنبال می­کنم چیست (به دنبال افزایش فروش هستید یا جذب مخاطب جدید)؟ از کدام روش نرخ تبدیل بهتری به دست آورده­ام؟ آیا مأموریت من با هدایت بازدیدکننده به مطالب تمام می­شود یا باید پس‌ازآن از طریق روش­های بازاریابی ایمیلی یا تکنیک‌هایی مانند صفحه فرود، نرخ تبدیل خود را افزایش دهم؟

با بررسی مدل کسب‌وکاری که دارید و مراحل فوق، می­توانید برای خود یک برنامه مدون برای بازاریابی محتوا ایجاد کنید. نوشتن برنامه مشخص برای بازاریابی محتوا کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد تا به اهداف موردنظر خود برسید و در تولید محتوا تمام نکات لازم را رعایت کنید. با تحلیل و اندازه­گیری آمار بازدید سایت و همچنین نرخ تبدیل حاصل از بازاریابی محتوا می­توانید استراتژی بازاریابی محتوا خود را بهبود دهید و نتایج فوق‌العاده‌ای بگیرید. اگر تابه‌حال برنامه­ای برای بازاریابی محتوا در سایت خود نداشته­اید، پیشنهاد می­کنم که از همین امروز این کار را شروع کنید.

از این سایت دیدن کنید. تجارت سرور ماندگار

 


بازاریابی محتوا چیست؟

ادامه مطلب ...

  • ۹۵/۰۵/۲۵
  • Mostafa Alizadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی